dimecres, 2 de juny del 2010

Primera anotació al blog d'Actualitzacions. Pistoletazo de salida.

Avui escric la primera anotació al blog d'Actualitzacions.
Comença aquest projecte amb bon peu: ja gairebé totes les entitats participants estan confirmades, i les fotografies antigues, escollides.
Aquest matí he anat a l'arxiu municipal i he consultat els llibres susceptibles de contenir el tipus d'imatge que necessito. En un moment han tornat a passar davant dels meus ulls un bon nombre de fotos en blanc i negre d'un Prat desconegut per a mi, però al mateix temps familiar, i s'ha confirmat el que ja em temia: cada vegada que les miro hi veig una cosa diferent, cada vegada que les miro m'encurioseix més i me n'adono del poc que sé del passat recent del meu poble, dels meus carrers, de la meva família, de la meva gent... Cada vegada que les miro sento que encara les hauré de mirar unes quantes vegades més. Això dóna força al meu projecte i, en part, fa que decideixi escollir ja les fotos i no m'ho pensi més.
Per cert, una troballa molt valuosa: un llibre amb fotos de Colita sobre les masies del Prat. És dels 80, però les fotos tenen aire d'anys vint. Són espectaculars: composició, textura i, sobretot, una realitat rància i entranyable que encara deu existir en raconets que resisteixen el nostre pas del temps.
Per acabar, dir que he sentit un petit pessigolleig a l'identificar-me amb unes frases escrites al final del gran "l'Abans", que deien alguna cosa així com que aquest llibre no marca el final de res, sino tot el contrari: ha de ser l'inici de moltes coses.
Espero que les Actualitzacions també ho siguin.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada